lørdag 1. mars 2008

Helg og vårstemning er fine ting

Nå er det helga igjen, og det er like deilig hver gang. Er i Rosebyen i helga, mutters alene, men det er ganske fint for det. En av de største grunnene til at livet er helt ok disse dagene er at et stadig større utvalg vårtegn har dukket opp i senere tid (nå er de blitt så mange at det ikke går ikke an å overse dem lenger):

  • Da jeg gikk til jobb på torsdag var det bare en eneste lyd som klarte å trenge seg gjennom både p3-morgen og svært lydisolerende ørepropper: årets første vårfugler, som sang av full hals. Den særs velkomne lyden ble faktisk et samtaleemne på jobb, det lover bra!

  • Tok en tur til byen på formiddagen i dag, og merket straks at ullskjerf var et fullstendig unødvendig plagg. I tillegg var det antydning til blå himmel og sol, mildt i lufta og sist - men absolutt ikke minst - både bare og tørre veier. Sukk.

  • På jobben er det en tiltakende hysterisk stemning for tiden, grunnet stadig mer merkbart stress i forbindelse med kommende eksamener og pensum som MÅ gjennomgås. Ikke et udelt hyggelig vårtegn, men definitivt et vårtegn.

  • Påska er faktisk rett rundt hjørnet. Påskekrim, appelsiner og skitur; her kommer jeg!

  • For tiden merker jeg godt at jeg savner studentlivet, aller mest den særs gode følelsen av å ha gjennomført eksamen - og ikke minst den velfortjente eksamensfesten med svært gode venner (som man har tilbragt dag og natt sammen med den siste tiden). Noe av det dummeste med å begynne i jobb er så absolutt at man går glipp av dette.

Det aller beste er at jeg vet at det kommer flere og flere vårtegn framover.


Ellers er det rolig i helga, er trøtt og meget innstilt på avslapping. Tidlige morgener og manglende evne til å komme i seng til rett tid får ta noe av skylda. Derfor er det minst mulig på lista over gjøremål. Var på frisørbesøk i dag, og ble minnet på hvor deilig det er å bli stelt med innimellom. Bare hårvask og hodemassasje var vel verdt pengene! I morgen er det dog atter tid for jobb - har masse prøver som må rettes og et par naturfagforsøk som skal forberedes. I tillegg er det snart klart for konferansetimer og ... ja, puh. Trenger jeg egentlig si mer?

Det siste som får plass i denne posten er en aldri så liten hyllest til kjære, flinke lillesøs Sigrid, som forrige helg gjennomførte årets russerevy i Surnadal med brask og bram. Revyen var av de beste gjennom tidene, og jeg lo så tårene trillet. Noen som vil bli med og ta afrika-knebøy?


En fortsatt fin helg ønskes alle! Jeg sier som The Killers: "Smile like you mean it"!

1 kommentar:

Maria Vetleseter sa...

Å, e og vil sjå Afrika-knebøy!!